Alemanya: Persisteix la incògnita

by

Les eleccions que han tingut lloc a Dresde (Alemanya) no han implicat canvis substancials respecte del resultats anteriors. La coalició cristianodemòtrata ha incrementat en un escó respecte als obtinguts el passat mes de setembre i ha quedat amb 226, mentre que els socialdemòcrates resten amb els 222 obtinguts.

¿Facilita això l’accés d’Angela Merkel a la cancelleria? Doncs potser que sí, però també potser que no. De fet, si hem de fer cas als interessats, cap dels dos (ni Merkel ni Schröder) han renunciat a presidir el govern –la gran coalició-.

Tanmateix hi ha veus dins el SPD que pensen que la renuncia de Schröder a presidir el govern engrandiria el seu prestigi i potser facilitaria que la cancelleria restés en poder del seu partit, que en aquest cas proposaria per a regentar-la el president de la formació socialdemócrata, Franz Müntefering. Però també és cert que dins la CDU no tothom és partidari de mantenir la candidatura de Merkel, que ben podria ser que acabés renunciant a favor de Stoiber, el líder bavarès. De fet, tot està encara enlaire i és difícil fer una predicció segura.